Uitdaging ING

ING Personal Banking gaf aan veel waarde te hechten aan opbouw en onderhoud van een goede relatie met zijn klanten. De bank wil meer contactmomenten met bestaande en toekomstige klanten.

Oplossing

ONE Business ontwikkelde voor ING het multimediale platform Grip op je Vermogen, dat zich specifiek richt op mensen die hun vermogen serieus en met oog voor de lange termijn zelf willen beheren. Grip op je Vermogen bestaat uit grootschalige congressen, een magazine, een website met relevante informatie en de mogelijkheid tot deelname aan webinars.

ONE Business voert ter aanvulling campagne om het bereik van dit platform te vergroten. Dat gebeurt via

• advertenties, e-mails, banners, nieuwsbrief-advertorials
• voorpublicaties en verslagen van de congressen in Elsevier Weekblad en Beleggers Belangen
• advertorials met inhoudelijke informatie over de workshops
• social media
• persberichten

Events
De grootschalige congressen trekken elk jaar zo’n tweeduizend bezoekers. Het gaat om ING Personal Banking-klanten en lezers van Elsevier Weekblad en Beleggers Belangen. Het congres bestaat uit een plenair programma met prominente sprekers, praktische workshops en 1-op-1-sessies met deskundigen, en biedt de gelegenheid tot netwerken.

Relatiemagazine
Het Grip op je Vermogen-magazine telt 52 pagina’s en heeft een zeer ruime oplage van 300.000. De content wordt verzorgd door ONE Business en aangevuld met bijdragen van ING. Het magazine verschijnt in 2017 ook digitaal.

Website
Op de website van Grip op je Vermogen vinden bezoekers content over personal finance en verslagen van eerdere congressen. Geïnteresseerden kunnen deelnemen aan korte online-cursussen (webinars) over beleggen en fiscale thema’s.

Resultaat

Inmiddels is Grip op je Vermogen al vijf jaar een begrip onder vermogende Nederlanders. De congressen trokken ruim 10.000 bezoekers en de waardering voor de content is blijvend hoog. Voor ING blijft Grip op je Vermogen een belangrijk onderdeel van het loyaliteitsprogramma.