Uitdaging ING

ING wil spaarders overtuigen van de voordelen van beleggen, met als doel het aantal beleggers in Nederland te laten groeien.

Oplossing

Om (potentiële) klanten te interesseren, creëerde ONE Business content over het thema ‘Sparen & Beleggen’. De content benadrukte de voordelen van het combineren van beide. Om de beoogde doelgroep – vermogende consumenten – zo gericht mogelijk te bereiken, zijn deze artikelen zowel in druk als online gepresenteerd in de vertrouwde omgeving van Elsevier Weekblad.

Bestaande content van ING is in de campagne geïntegreerd. Ook is ingespeeld op actuele ontwikkelingen (dalende Chinese koersen, kwartaalcijfers, et cetera) om de relevantie van de content te benadrukken.

Native-campagne
Een groot deel van de content, zoals interviews met beleggingsspecialisten en tips, verscheen in de speciale, vijf pagina’s tellende bijlage ‘Vermogensopbouw’ in Elsevier Weekblad.

Content hub
Alle content werd online gepresenteerd als een gericht geïntegreerd onderdeel van de Elsevier Weekblad-website. Deze artikelen zijn wekelijks aangevuld met actuele en relevante content over het thema beleggen. Via native banners – dat wil zeggen: banners waarvan de look & feel naadloos opgaan in context en design van de Elsevier Weekblad-website – is traffic gegenereerd naar deze partnerpagina.

Resultaat

6.000

Doelstelling clicks
(in twee maanden)

11.522

Gerealiseerde clicks
(in twee maanden)

214

Personen in contact met ING gebracht

De multimedia-campagne van ONE Business leverde een click-through rate (CTR) boven benchmark op. De gestelde doelen zijn bijna verdubbeld. Doelstelling was 6.000 clicks in een periode van twee maanden: ruim 11.522 clicks zijn gerealiseerd. Daarvan bladerde 35 procent langer dan 5 minuten door de onlinespecial. Dit wijst op veel interesse in het thema ‘Sparen & Beleggen’ bij de doelgroep. Na het lezen van de special wilden 214 personen direct contact met ING.