Uitdaging PostNL

PostNL staat garant voor een brede zakelijke dienstverlening die verder reikt dan de verzending en bezorging van post en pakketten. Ondernemers kunnen ook op PostNL rekenen voor ondersteuning in al hun reclameactiviteiten.

Hoe kan PostNL meer aandacht genereren voor deze rol en tegelijkertijd in contact komen met potentiële klanten?

Oplossing

ONE Business ontwikkelde een onderzoek om te achterhalen welke communicatievraagstukken leven onder het midden- en kleinbedrijf. Via een multimediale campagne zijn ondernemers uitgenodigd om deel te nemen.

De resultaten van het onderzoek vormden de basis voor een vervolgcampagne. Ook bood het onderzoek houvast voor een relevant reclame-evenement voor het mkb.

Event
Tijdens het MKB Reclame Event discussieerden 122 ondernemers met diverse sprekers over de laatste ontwikkelingen in de reclamewereld, om vervolgens in kleinere groepen deel te nemen aan action labs met meer op de praktijk gerichte informatie.

Resultaat

122

Ondernemers

8,5

Gemiddelde waardering MKB Reclame Event

500

Gekwalificeerde leads

Het MKB Reclame Event werd gewaardeerd met een 8,5. Dat is ongekend hoog voor deze kritische doelgroep. Daarbij realiseerde ONE Business ruim 500 gekwalificeerde leads, met dank aan een gerichte whitepaper-marketingcampagne.