Uitdaging Social Enterprise Day

De Social Enterprise Day is een initiatief van de gemeente Utrecht, consultancybureau Kirkman Company en ONE Business. Doel van het event is het samenbrengen van start-ups, corporates en overheden rond het thema ‘sociaal ondernemerschap’ – om zo meer aandacht te creëren voor de maatschappelijke kant van ondernemen en de sociale rol van bedrijven.

Oplossing

Voorafgaand aan het evenement lanceerde ONE Business een marketingcampagne met advertenties, mailings, flyers, nieuwsbrieven en artikelen, die werden verspreid via Elsevier Weekblad, Juist en Beleggers Belangen, en externe media als Het Financieele Dagblad, Sprout en Twitter.

Daarnaast speelde ONE Business een belangrijke rol bij de ontwikkeling van het event en het aantrekken van sponsoren.

Event
Met als leidraad ‘sociaal ondernemerschap’ zijn diverse partners en sponsoren aan elkaar gekoppeld. Aan de hand van inspirerende sessies en praktijkvoorbeelden rond concrete bedrijfsvraagstukken, is een helder beeld geschetst van hoe de transitie van gewoon bedrijf naar social enterprise verloopt.

Resultaat

Uit de evaluatie bleek dat het evenement vooral start-ups, corporates en jonge ondernemers heeft getrokken. Het thema ‘sociaal ondernemerschap’ is dus onder de aandacht gebracht van de beoogde doelgroep. Daarnaast heeft de Social Enterprise Day gezorgd voor een versterking van de positie van partners en sponsoren.