“Wij zijn op zoek gegaan naar een partner die toegang heeft tot de HR-doelgroep.”

Aan welke informatie heeft de HR-doelgroep behoefte? Waar ligt een HR-manager nou wakker van als het gaat om pensioenvraagstukken? Om antwoord te vinden op deze vragen kwamen Sanne en Joost in contact met ONE Business. “Wij misten de kennis van de HR-doelgroep”, aldus Sanne. ONE Business heeft naast kennis over, namelijk ook toegang tot deze doelgroep.

Nationale-Nederlanden en ONE Business lanceerden vorig jaar een pilotcampagne, waarbij relevante content (zoals whitepapers, video’s en podcasts) werd verspreid onder de HR-doelgroep. Voor Nationale-Nederlanden was dit de eerste keer dat (potentiële) klanten via contentmarketing werden bereikt.

“ONE Business heeft ons goed geholpen.”

Met de doelgroepspecifieke e-bulletins genereerde ONE Business 243 leads voor deze pilotcampagne. Van deze leads kwamen 50 HR-professionals naar het HR Pensioen Café. Dit event werd beoordeeld met een 8,2 gemiddeld. De salesafdeling van Nationale-Nederlanden wist uiteindelijk via deze campagne 18 concrete afspraken te maken.

In 2017 is de campagne voortgezet, door daadwerkelijk te kijken naar de customer journey die de HR-doelgroep doormaakt. Momenteel onderzoekt Nationale-Nederlanden welke stappen HR-professionals zetten en met welke vragen zij zitten op het gebied van pensioen. Met deze onderzoeksdata wil zij gaan voorspellen op welk moment zij het beste kan inspringen gedurende het beslissingsproces van werkgevers. Later dit jaar zal Nationale-Nederlanden opnieuw een evenement organiseren om HR-professionals te helpen met hun pensioenbeslissingen.